miercuri, 29 iunie 2011

CE DACA SI MAINE E O ZI



Ori de cate ori se termina o zi … nu-mi place sa spun S-A MAI DUS O ZI… ci mai curand spun SI MAINE ESTE O ZI… pentru ca toate aceste zile fac o vesnicie… Ori de cate ori se termina o zi… ma gandesc la ceea ce am facut sau nu am facut …la ce-as fi vrut sau nu sa fac…la ce-as fi putut face si fie n-am inteles fie n-am vrut… In fiecare zi imi dau seama ca sunt un arbitru, un liber arbitru…, un degustator … , un pilot de incercare…, un sapator in adancuri…, un pilot curajos,…un actor, …un cantaret…, un bucatar iscusit…, un luptator, …un maestru, un preot, un professor, un judecator, un aparator…sic ate alte ipostaze…intr-o singura zi…
      Da, sunt un arbitru, un liber arbitru…pentru ca de la inceput mi s-a spus…ALEGE… allege intre bine sir au, intre frumos si urat, intre lupta si pace, intre bucurie si tristete… Iar noua, nuoa oamenilor ni se pare ca intot deauna intre aceste antiteze alegem binele, frumosul, pacea, bucuria…cand de fapt…uneori ne-nselam…si-ajungem sa fi ales altceva… De aceea cred ca nimic nu e mai important decat sa-I ceri lui Dumnezeu ori de cate ori ai ocazia, ori de cate ori te rogi…DOAMNE, DA-MI INTELEPCIUNE…ca sa stiu alege binele de rau, adevarul de minciuna, intre bucurie si tristete…fara sa ma-nsel
       Da, mai sunt in fiecare zi un degustator… un degustator dar nu de vinuri ci de ceea ce intalnesti in viata de zi cu zi…E bine ca atunci cand gusti…sa stii ce e, ce tarie ascunde…la ce se potriveste…dar, sa nu-nghiti…ce gusti…si vrei sa cunosti…altfel te-mbata viata…si nu vei sti niciodata sa gandesti sau sa lucrezi cu luciditate… Gustam uneori din bucuria altora…sau din tristetea altora… pentru noi…poate fi benefic sau poate fi daunator… Gustam uneori din putere… cand inghiti sin u te saturi sin u-ti potolesti seteA…puterea te-mbata… Cineva spunea ca un strop te-ncununeaza, te-nalta…o mare iti ia mintile te pierde in imensitatea ei…TE INEACA...te ucide cu trufia si mandria ei… Gustam uneori fara o intentie anume manati doar de o furie trecatoare, din ura… e asa de oravitoare daca te hranesti cu ea… e asemeni rautatii, trufiei, tradarii, fatarniciei…si-un strop daca-l lasi sa treaca in interiorul taut e ucide… iti ucide sufletul curat, inima buna, gandurile iubitoare… ucide tot… Gustam uneori din iubire…daca stim sa alegem adevarata iubire sin u pe cea contrafacuta… ne vom bucura de o fericire vesnica… daca nu distingem ne culca la pamant inselaciunea, tradarea, sarcasmul, vanitatea… Se spune ca poti gusta din placerile lumii… Dar care sunt aceste placeri ale lumii… pe taraba poleita …cateoadata totul e minciuna, e inchipuire… de aceea VOI CERE MEREU SA NU MA PARASEASCA CI DIMPOTRIVA SA SPOREASCA INTELEPCIUNEA … spre a sti adevarata nenire a vietii….
         Da, sunt in fiecare zi un pilot de incercare… tot ceea ce fac, tot ceea ce ma tine ocupata si-mi solicita gandirea si efortul fizic …ma face sa turez la maxim existenta, s-o fortez uneori, sa i-au curbe periculoase din mers cu viteza fara a sti de existenta lor, sa evit obstacole sis a am grija sa nu ma acccidentez…sau sa avariez masina testata…
            Da, sunt un pilot…pentru ca nu e zi sa nu-mi doresc sa zbor, sa merg mai departe ascendant, inaltandu-ma prin propriul zbor…imi palce sa patrund inaltimile …inaltimile cunoasterii, ale gandirii…ale infaptuirii… si mai presus de toate inaltimile finitei… sunt un pilot curajos…nu pot refuza nici un zbor…nu mi se permite nici o aterizare fortata… uneori fac alimentarea in aer… si trebuie sa zbor pe orice vreme, in orice conditii climaterice…
              Da, sun un bucatar iscusit cand suflete flamande de compasiune, de intelegere, de bunatate, de cunoastere...le hranesti le dai din mult sau putin ori uneori te miri cum ai putut hrani atatia oameni cu vorbele tale, cu gandurile bune, cu intelegerea... si-ti dai seama ca Dumnezeu le-a sporit ...spre -ati implini menirea ...

             Da , sunt UN ACTOR… DA UN ACTOR… Nu-I asa ca deja mi-am atras oprobiul public….DE CE SUNTETI PARTINITORI si cand spun ca SUNT UN ACTOR ma judecati… VA PLAC ACTORII PE SCENA…NU VA PLAC ACTORII DIN VIATA… dar, paradoxal…TOTI JUCATI UN ROL… CEI MAI MULTI JOACA-N ROLURI SECUNDARE… NU E O RUSINE SA FII UN ACTOR IN VIATA… NU, actorul nu inseala, nu pozeaza in alt ceva… ci trece din ipostaze in ipostaze… DE CATE ORI NU V-ATI DORIT SA FITI REGI…? ATI REUSIT …? De buna seama ca nu… nici nu va-ntreb de ce… DAR, INTREABA UN ACTOR… EL A REUSIT… si stii ceva… ? tu cel ce ma asculti sau cel ce citesti… SI TU POTI FI REGE…fiind pentru putin timp cu voia sau fara de voia ta acest pertsonaj… poti s-o faci in diverse chipuri… Poti fi despot, fata de ceilalti…te vor privi ca pe-un rege…darn u te vor iubi lafel … poti fi un luptator, conducandu-I in cruciade sau incursiuni pe ceilalti…in inima lor sau in raport cu altii… vei fi aclamat, vei fi adulat, vei fi socotit biruitor…te vor trece in carti de istorie-a vietii …dar, nut e vor iubi…pentru ca esti iute la manie, sau pentru ca ai luat prizonieri…oameni asemeni tie… sau pentru ca ai luat prada de razboi…sau pentru ca i-ai invatat sa loveasca… de buna seama intr-o lupta interioara sau a relatiilor cu ceilalti… Dar poti firege a unui suflet iubit ce-ti spune: “ Bine-ai venit Domnul meu… ingaduie-mi sa-ti pun la picioare regatul iubirii mele… bogatiile toate…fii Domnul si stapanul meu…pentru totdeauna…” rand pe rand poti fi tot ceea ce doresti… si asta nu inseamna ca joci un rol…ca esti fatarnic… Cand intinzi o bucata de paine celui ce n-are sau ii dai un banut celui ce-l intalnesti la coltul strazii…in ochii lui si poate ca si-n interiorul tau simti ca esti un samaritean, un mic inger daca ai reusit sa aduci un zambet… cand ierti sau te rogi pentru cei din jur sau pentru dusmanii tai… tu poti fi un preot al inimii si finite tale …al inimii si finite celui ce-i daruiesti har… poti fi si-un professor daca-l inveti, si-un confident… si sigur cand treci prin atatea personaje …devii actor in filmul vietii tale... si sigur nut e simti un exponent al simulatiei sau o tendinta de-a fi altceva in ochii celor din jur…printr-o imagine deformata, rasturnata…
                      Da, sunt un judecator…atunci cand trebuie sa pedepsesc, sa pedepsesc cu masura si fara partinire, daruind dreptate… cand trebuie sa ascult sis a spun tu ai dreptate…tu nu… sau …nici unul nu aveti dreptate… sau esti obligat sa.. . . E BINE ATUNCI SA TE ROGI DOMNULUI SA NU GRESESTI…
                        Da, sunt un aparator, atunci cand trebuie sa ma ridic sis a spun: E nevinovat… Are dreptate… Nu-l pedepsiti…sau…a fost pedepsit pe nedrept… n-o sa mai faca… DOMNE CAT DE MULT PUTEM TRAI INTR-O ZI…CATE PERSONAJE PUTEM FI IN MAI PUTIN DE 24 DE ORE… Spuneam ca putem fi JUDECATORI…
     Cea mai grea misiune este atunci cand trebuie san e judecam pe noi… Putem fi aspri sau toleranti… EU SPUN CA E MAI BINE SA FII ASPRU… DECAT SA TE JUDECA ALTII CU MULT MAI ASPRU SI POATE NEDREPT… si atunci ma-ntreb… ASTAZI AM FACUT CUIEVA UN BINE ? ASTAZI AM SPUS MACAR O VORBA BUNA CUIVA…? ASTAZI AM INGENUNCHEAT MULTUMINDU-I LUI DUMNEZEU PENTRU TOT CE MI-A DAT…? ASTAZI AM STIUT SA MA BUCUR DE INCA O ZI DE VIATA…? ASTAZI AM INTELES CA PE LANGA CEEA CE SUNT, CE DORESC SA FIU, PE LANGA CEEA CE AM PRIMIT IN INIMA MEA, IN SUFLETUL MEU…. NIMIC NU MERITA SA-MI DISTRUGA O ZI DIN VIATA… PENTRU CA MULTI, FOARTE MULTI CARE NU MAI SUNT …SI-AR FI DORIT …O ZI… ASTAZI AM RANIT CUMVA PE CINEVA… CU VOIA SAU FARA DE VOIA MEA, CU VORBA , CU FAPTA,…DACA DA…DE CE ? DACA NU…II MULTUMESC LUI DUMNEZEU CA NU MI-A SCOS ISPITA-N CALE, SAU CA MI-A DAT RABDARE IN TOATE… ASTAZI I-AM SPUS OMULI DRAG CE MULT IL IUBESC? DACA AM FACUT-O SUNT UN OM FERICIT CE MERITA IUBIREA CE I S-A DARUIT…
        Doamne cat de multe se-ntampla-ntr-o zi…si cand te gandesti ca toate acestea se succced in mai putin de 24 de ore …pentru ca se-ntampla ca intr-o zi sa mai si dormi, sa mai si visezi…
 [Garbo]



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu